Kao što mu ime govori, motor srednjeg pogona montiran je blizu središta e-bicikla, a to je već njegova prva prednost u odnosu na motor sa stražnjom glavčinom. Središnji položaj motora znači da ravnomjerno raspoređuje težinu između prednjeg i stražnjeg kotača. U usporedbi s motorom sa stražnjom glavčinom, upravljanje i dinamika vožnje doimaju se mnogo "prirodnijim" i uravnoteženijim. Tijekom skokova i vožnje preko stepenica, na primjer, ništa ne opterećuje stražnji kotač.
Motor se nalazi na kurbli iza donjeg nosača, zbog čega se često naziva i motor s donjim nosačem. Motor sa srednjim pogonom zahtijeva poseban okvir koji prihvaća cijeli blok motora.
PREDNOSTI MOTORA SREDNJEG POGONA
Njegovo pozicioniranje u blizini ručice osigurava optimalnu raspodjelu težine i nisko težište, čineći upravljanje biciklom agilnijim.
Motor srednjeg pogona brzo reagira na promjenu ponašanja u vožnji. Razlog za to je sustav senzora motora srednjeg pogona, koji se nalazi točno na ručki. Ako vozač jače okreće pedale, motor srednjeg pogona odmah reagira.
Ima fleksibilan izbor stupnjeva prijenosa: i zupčanici mjenjača i zupčanici u glavčini mogući su s motorom srednjeg pogona. Blizina motora i baterije omogućuje kratke kablove.
Motor sa srednjim pogonom definitivno je svestraniji među motorima za e-bicikle. Njegove karakteristike čine ga prikladnim i za e-mountain bicikle i za e-trekking bicikle.
E-BICIKLI SA SREDNJIM POGONOM MOTORA
Većina e-MTB-a opremljena je motorima sa srednjim pogonom. Zahvaljujući snažnoj propulziji, vrhunskoj tehnologiji senzora i bez dosadne pozadinske buke, ovi su motori prilično impresivni i odličan izbor za većinu vozača.
MOTOR SA STRAŽNJOM GLAVČINOM: ZA SPORTSKI OSJEĆAJ VOŽNJE
Motor sa stražnjom glavčinom nalazi se na stražnjem kotaču bicikla. Tu također djeluju njegove snage. Motocikl ima osjećaj kao da ga guraju odostraga, što mu daje osjećaj sportske vožnje. Motor sa stražnjom glavčinom koristi mjenjače s tri lančanika, što osigurava širok raspon prijenosnih omjera.
PREDNOSTI MOTORA SA STRAŽNJOM GLAVČINOM
Za razliku od motora sa srednjim pogonom, motor sa stražnjom glavčinom oslobađa naprezanje lanca i time uzrokuje manje trošenje. Motori stražnjih glavčina obično su vrlo tihi.
SAVRŠENA VOŽNJA ZA RAVAN TEREN
Pogoni sa stražnjim glavčinama uglavnom se koriste na ravnim do valovitim i blago brdovitim terenima. Tu motor sa stražnjom glavčinom oslobađa svoj puni potencijal i gdje pruža snažnu propulziju - dovoljnu za prijevoz tereta. Velika težina motora stražnje glavčine također negativno utječe na performanse motocikla izvan ceste.
IZBOR PRAVOG MOTORA ZA E-BICIKL
Vjerojatno se pitate koji je motor najbolji za vaše potrebe. Sve ovisi o vašem stilu vožnje. S motorom sa srednjim pogonom možete voziti izvan ceste, a iskustvo vožnje najbliže je onom na biciklu bez pomoći. Koristite li bicikl uglavnom u urbanim područjima ili na ravnim dionicama ceste i uživate li u sportskom osjećaju vožnje? Onda bi motor sa stražnjom glavčinom mogao biti bolji izbor za vas. Još jedna prednost je koliko su tihi.
Motori s glavčinama na prednjem kotaču danas se rijetko koriste. Dodatna težina sprijeda može stvoriti probleme pri upravljanju, a motocikl se čini sporijim.