xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Jedno od najčešćih pitanja koje dobivamo je kako izračunati domet električnog bicikla. Uglavnom, koliko će daleko moj e-bicikl prijeći prije nego što se isprazni baterija? Koliki je domet mog e-bicikla? Koliko daleko mogu ići po punjenju?


Mnogo je čimbenika koji utječu na domet električnog bicikla, uključujući vrstu bicikla koji vozite, kao i kapacitet baterije, teren i razinu napora pri okretanju pedala koji vi kao vozač ulažete.


Istina je da većina e-bicikala dolazi s motornim sustavom Bafang ili njegovim ekvivalentom, budući da su oni najveći proizvođač motora za e-bicikle na svijetu i imaju iznimnu reputaciju.


RAZBIJANJE MITA O E-BIKE BATERIJAMA


Prvo, na redu je malo razbijanje mita o baterijama električnih bicikala. Svaki bi proizvođač e-bicikala trebao osigurati detaljne specifikacije za bateriju i svaku drugu komponentu na modelima koje stavlja na tržište. Mnogi će također pružiti procijenjene raspone, ali rijetko ukazuju kako su te procjene raspona izvedene.


Procijenjeni rasponi koje pružaju robne marke ebike ne temelje se na rigoroznom testiranju. Zatim, odbacimo još jednu očitu neistinu. Svi e-bicikli se mogu voziti kao konvencionalni bicikli, jednostavno okretanjem pedala i korištenjem standardnih stupnjeva prijenosa. Ako električno vozilo koje gledate nema pedale koje se mogu koristiti, to nije električni bicikl.


Ako vozite svoj e-bicikl s isključenom elektronikom, nema gubitka napunjenosti baterije. A ako vozite svoj ebike bez uključivanja elektronike, nema otpora ili otpora zbog isključenog motora ebikea. Nema otpora niti otpora zbog isključenog motora. Uz to, e-bicikli su obično teži od standardnih bicikala zbog dodatne težine motora, baterije i kontrolera.


Ali postoje i lagani e-bicikli koji se sklapaju i vrlo su prenosivi. Litij-ionska baterija je spremnik goriva za vaš e-bicikl, za razliku od baterija koje napajaju vaš mobilni telefon i prijenosno računalo. U starim danima prije nekoliko godina, neki stari brendovi e-bicikla koristili su zapečaćene olovne baterije (SLA) na svojim e-biciklima. Još uvijek možete pronaći ove vrste baterija u automobilima i na skuterima. Ali s poboljšanjima u tehnologiji baterija, gušća i energetski učinkovitija litij-ionska baterija usvojena je kao standard za sve e-bicikle. Te će se baterije razlikovati po svom kemijskom sastavu, kao i po radnom naponu i kapacitetu.


Poput litijskih baterija koje napajaju vaše osobne elektroničke uređaje, ebike baterije neće trajati vječno. Nakon otprilike 1000 ciklusa punjenja primijetit ćete da baterija ne drži punu. Prosječnom vozaču potrebno je oko 2-4 godine da napuni i isprazni bateriju e-bicikla 1000 puta. Ti vremenski okviri mogu se znatno skratiti ako bateriju električnog bicikla izložite ekstremnoj vrućini ili hladnoći. Stoga je najbolje ne ostavljati bateriju u prtljažniku vrućeg automobila ili u garaži koja bi tijekom noći mogla dosegnuti niske temperature. 


Kada konačno trebate nabaviti novu bateriju za svoj e-bicikl, ne bojte se. Obično su zamjenske ili rezervne baterije dostupne od originalnog proizvođača, ali čak i ako nisu, postoje renomirane tvrtke za baterije treće strane koje mogu pružiti visokokvalitetnu zamjenu.


Pogledajte sjajnu ponudu Xplorer električnih bicikala klikom OVDJE!




NEELEKTRIČNI ČIMBENICI KOJI UTJEČU NA DOMET ELEKTRIČNOG BICIKLA


Mnogo je varijabli koje utječu na domet e-bicikla, uključujući dizajn bicikla, težinu vozača i stil vožnje, teren, vremenske prilike, vlažnost površine, napuhanost guma.


Električni bicikli, kao i konvencionalni bicikli, dolaze u mnogim oblicima. Imate brdske e-bicikle s debelim gumama, male sklopive e-bicikle i opuštene e-bicikle u stilu kruzera. Postoji nekoliko ključnih čimbenika u dizajnu bicikla koji utječu na domet. Prvo, težina bicikla je glavni faktor, ali i širina guma. Fat gume, na primjer, imaju veću površinu u dodiru s tlom i više trakcije (trenja) u usporedbi s cestovnim biciklom s užim gumama. Ovo dodaje otpor koji može brže iscrpiti rezerve energije. Drugo, važno je napomenuti da će loše podešen ili održavan električni bicikl imati kraći domet od pravilno održavanog vozila. Niska napuhanost guma, loše usklađeni zupčanici i kočnice te veliki otpor vjetra zbog nedostatka aerodinamičnog dizajna pridonijet će smanjenju dometa e-bicikla. nosivost.


Težina putnika i tereta također će imati dramatičan učinak na domet e-bicikla. Ako su sve iste stvari, vozač od 100kg s potpuno natovarenom prikolicom postavit će mnogo veće zahtjeve za bateriju od tinejdžera od 57kg s torbom. Raspodjela tereta na biciklu također će utjecati na domet, posebno ako je bicikl neuravnotežen zbog teškog tereta postavljenog na stražnji nosač.


Vrijeme, teren, vjetar i mokre ceste smanjit će potencijalni domet e-bicikla. Isto tako, koliko je brdovita vaša vožnja i ako idete izvan ceste po šljunčanim stazama utjecat će na to koliko daleko možete prijeći s jednim punjenjem.


ELEKTRIČNI ČIMBENICI KOJI UTJEČU NA DOMET ELEKTRIČNOG BICIKLA


Svi električni bicikli imaju 3 bitne komponente koje ih razlikuju od konvencionalnih bicikala. To su motor, regulator i baterija. Svaka od ovih električnih komponenti ima ključnu ulogu u performansama električnog bicikla, a ako bilo koja od njih ne radi ispravno, može nepovoljno utjecati na performanse vašeg e-bicikla. Ako se borite s konceptom elektrona koji prolaze kroz žice za napajanje motora, niste sami.


Pogledajmo prvo što je sam vat. Watt (W) je jedinica snage, a snaga je brzina kojom se energija proizvodi ili troši. Zamislite vat kao mjeru električnog protoka. Treba li električni uređaj za rad veliki ili mali protok?


Na primjer, žarulja od 100 W troši energiju većom brzinom od žarulje od 60 W; to znači da žarulja od 100 W treba veći "protok" da bi radila. Isto tako, brzina kojom vaš sustav solarne energije "teče" energiju u vaš dom mjeri se u vatima. Watt-sat (Wh) je jedinica energije koja je ekvivalentna jednom watu (1W) snage utrošenoj za jedan sat (1h) vremena. Watt-sat je način mjerenja količine obavljenog ili proizvedenog rada.


Kućanski uređaji i drugi električni uređaji obavljaju “rad” za koji je potrebna energija u obliku električne energije. Baterija e-bicikla mjeri se naponom (V) i amper-satom (Ah). Da bismo izračunali Wh baterije za ebike, jednostavno pomnožimo njen V i Ah da bismo dobili Wh. Baterija ocijenjena na 36 V i 10,4 Ah imat će kapacitet od 417,6 Wh (36 x 10,4 = 374,4), kao na Eunorau UHVO All-Terrain Ebike Baterija ocijenjena na 48 V i 21 Ah imat će kapacitet od 1008 Wh (48 x 21 = 1,008), kao na Bakcou Mule.