xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Prazna baterija usred ničega vjerojatno je prva na popisu stvari koje ne biste željeli iskusiti dok vozite e-bicikl. Ako je za utjehu, to nije isto kao kad ostanete bez benzina: i dalje imate upotrebljiv (premda težak) bicikl koji će vas odvesti kući, ali teško da ćete se zabavljati.  Evo naših savjeta kako da osigurate dovoljno energije da biste stigli tamo gdje ste krenuli.


Realno procijenite udaljenost


Postoje brojni modeli e-bicikala, s različitim motorima i baterijama. Koji god e-bicikl da imate, proizvođač je vjerojatno naveo opseg kretanja.


Ovim brojevima ne vjerujte previše.


Nije baš da nisu istiniti, već proizvođač navodi podatke za najbolji mogući scenarij. Ako navodi da vaš bicikl može prijeći oko 100km, on to vjerojatno i može: na potpuno ravnom terenu, u režimu minimalne asistencije, s vozačem od 50kg, po toplom i mirnom vremenu.


Ako naiđete na brda, ili hladnoću, ili ste normalno građeni, sve ove stvari će utjecati na domet vašeg bicikla. Dakle, ako raspakirate e-bicikl i odmah krenete u avanturu od 100km, vodeći se izjavom proizvođača, sve su šanse da će vožnja trajati mnogo kraće.


Najbolji način da steknete pravu sliku o dometu vašeg bicikla je da isprobate različite načine vožnje i vidite koliko će baterija izdržati. Na taj način ćete najbolje uvidjeti koliko će trajati napajanje, pa ćete prema tome moći planirati duže vožnje.


Uvijek dopunjavajte bateriju


Ovo je toliko očigledno da nema potrebe niti da se kaže: kad god je vaš bicikl tamo gdje je i punjač, dopunite bateriju. Izvjesno je da ćete se moći voziti i tjedan dana bez dopunjavanja, ali ako iznenada odlučite produžiti putovanje, a niste dopunjavali bateriju čitav tjedan, moguće je da ostanete bez napajanja. Bolje je spriječiti nego liječiti.


Držite oči na nivou baterije i dopunjavajte ju prije nego što to bude neophodno.


Samo polako


Niži režimi asistencije na biciklu prirodno podrazumijevaju da ćete se moći voziti duže na jednom punjenju baterije. Vjerojatno nećete moći voziti brzo, posebno ako je teren brdovit.  Ako prihvatite tu činjenicu i isplanirate malo više vremena za vožnju, značajno ćete povećati domet. Težite najnižem režimu asistencije kad god je to moguće. Čak možete u potpunosti isključiti režim asistencije, ako se vozite po ravnom terenu ili nizbrdo. Više režime asistencije sačuvajte za trenutke kad će vam zaista biti potrebni.


Nosite punjač sa sobom (ili kupite) rezervni


Ako prije polaska u torbu ubacite punjač, moći ćete se manje-više voziti beskonačno. Većina kafića neće imati ništa protiv da priključite bateriju na dopunjavanje, dok uživate u kavi i kolaču, a punjači nisu previše teški.


Druga mogućnost, ako e-bicikl uglavnom koristite da stignete s jednog mjesta na drugo (kuća - posao je očigledan primjer), onda nabavite još jedan punjač i svaki držite na tom mjestu, tako da uvijek možete dopuniti bicikl kad je to potrebno.


Birajte ravnije rute


Ništa ne ugrožava život baterije e-bicikla kao uspon uz veliko brdo. Izvjesno je da ćete morati podignuti nivo asistencije za jedan ili dva stupnja, što više crpi bateriju. Ako imate izbor između kraće brdovite rute i duže ravnije, vidjet ćete da ravnija trasa crpi manje energije, čak i kad je duža.


Što ako se baterija isprazni?


Pa, prva i vjerojatno najjednostavnija mogućnost je da nastavite put na vlastiti pogon. Pod pretpostavkom da cilj nije daleko i da se ne morate penjati na vrh velikog brda, ovo neće biti previše naporno. Možda sami sebe iznenadite!


Ako to nije moguće, morat ćete razmotriti druge mogućnosti. Možete li se odvesti do neke stanice? Postoji li mjesto gdje možete zaključati bicikl i pokupiti ga kasnije? Može li vaš bicikl stati u taksi? Imate li nekoga tko može doći po vas? E-bicikli su obično prilično veliki i teški, pa ako možete izvadite bateriju i ponesite ju sa sobom na punjenje, vratite se kasnije po bicikl, to će vam uštedjeti puno preznojavanja (i rasklapanja) dok pokušavate ugurati bicikl u auto.


Zašto većina e-bicikala nema regenerativno kočenje?


U teoriji postoji ideja da e-bicikli pune bateriju prilikom vožnje nizbrdo: dobili biste malo energije koja će vam produžiti vožnju. Međutim, u praksi, to baš nije tako. Regenerativni sistemi su prilagođeni samo za bicikle kod kojih se motor nalazi na kotaču, a zahtijevaju drugačiji dizajn motora, koji je obično teži. Čak i tada, produžit ćete vožnju za samo par kilometara. Općenito govoreći, loše strane imaju prevagu nad dobrim, zbog čega većina e-bicikala nema regenerativni sistem kočenja.




Cijelu ponudu električnih bicikala Xplorer možete pogledati klikom OVDJE!