xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Vidjeli ste ih na biciklističkim stazama, a vidjeli ste ih i na cestama. Vidjeli ste ih na planinama, na semaforima, na stazama za skijaško trčanje i kamo god pogledate. E-bicikli polako osvajaju ne samo u europske zemlje koje su najprijateljskije prilagođene biciklima, već posvuda.


E-bicikli nude alternativu prijevozu manje aktivnim ljudima, starijoj generaciji, pa čak i onima koji se oporavljaju od ozljeda. Zabavno je, brzo i ekološki prihvatljivo. Ali u čemu je problem?


Problemi s e-biciklima


Prvo, zbog nepostojanja potrebne dozvole i registracije, svatko može poletjeti i letjeti javnom cestom brzinom motocikla.  Koliko god to bilo apsurdno, sposobnost ovih bicikala da voze brzinom od 25 km/h trebala bi biti dovoljno zastrašujuća. Štoviše, neki ne poznaju ili potpuno zanemaruju cestovna pravila postavljena kako bi svi bili sigurni. 


Drugi ozbiljan problem su ozljede zadobivene sudarom e-biciklom. Istraživanje koje je proveo Nacionalni institut za zdravlje (NIH) sugerira da nesreće s e-biciklom imaju teže posljedice nego s običnim biciklom. Traume glave znatno su veće, iako se puno češće koristi kaciga. Glavna zasluga ovih rezultata, prema mišljenju stručnjaka, je mnogo veća brzina.



Propisi EU za e-bicikle


Zakonodavci EU-a sigurno su došli do istih zaključaka i nametnuli su neke stroge propise proizvođačima koji žele prodavati svoje bicikle u EU-u. Iako su zakonska ograničenja za e-bicikle kritizirana kao preblaga, EU parlament odlučio je samo postaviti okvir. Nacionalni zakonodavci mogli bi postaviti dodatna ograničenja ako zaključe da je to potrebno. Za sada EU direktiva 2002/24/EC diktira pravilo za sve države članice. Prema ovoj direktivi, da bi e-bicikl bio izuzet od registracije i potrebe za dozvolom za vožnju, mora imati motor koji kontinuirano ne daje više od 250 W.


Nadalje, ovu snagu treba postupno smanjivati ​​kako se brzina bicikla povećava dok ne dosegne 25 km/h. Motor pri ovoj brzini potpuno gubi oslonac, a ostalo je na vašim nogama. Štoviše, motor e-bicikla ne bi trebao moći raditi samostalno kao što mogu mnogi motori stražnje i prednje glavčine.



Dakle, da bi e-bicikl bio legalan u EU-u, trebao bi:


  • imati motor koji ima kontinuirani ulaz od najviše 250 W
  • imajte motor samo kao pomoćnika
  • pomaže vam do 25 km/h

Većina zemalja u EU slijedi opća pravila koja je dogovorio Europski parlament. Također, mnoge zemlje koje nisu članice EU-a, poput Turske, usvojile su direktivu EU-a kao temelj vlastitog zakonodavstva o e-biciklima. Ipak, sigurno je reći da će više zemalja slijediti gore navedene primjere i izraditi vlastite zakone o e-biciklima koji odgovaraju lokalnoj kulturi vožnje, infrastrukturi i drugim specifičnostima.