U 1890-ima su se među američkim patentima počeli javljati električni bicikli.
Krajem 1895. Ogden Bolton Jr. Je dobio patent za bicikl na baterijski pogon s 6-polnim osovinskim (hub) motorom namontiranim na stražnji kotač (zvuči gotovo identično kao današnji e-bicikli). Motor je imao direktan pogon i 10-Voltnu bateriju koja je mogla dati do 100 Ampera (1000W za prvi e-bike!).
1897. H. W. Libbey je izumio električni bicikl s pogonom na dva motora smještena kod prednjeg pogonskog zupčanika. Taj dizajn je preuzeo Giant 1990-ih.
1898. i 1899. Izumljeni su i e-bicikli s pogonom putem remenice i s tzv. Tarnim pogonom (motor je u direktnom kontaktu s gumom i pokreće kotač pomoću trenja).
U 1990-ima su se počeli proizvoditi senzori i kontroleri snage. Tada su jeftiniji električni bicikli koristiliteške olovne baterije, a oni skuplji NiCd (npr. pnjive AA baterije). 2001. Su se počele koristiti do sada najučnikovitije i najlakše litij-ioske baterije (danas se koriste u preko 95% električnih bicikala).
1990. Michael Kutter je proizveo prve električne bocokle s peda-assist pgonom (umjesto ručice gasa bicikl pomoću senzora detektira kada vozač pedalira i zatim motor asistira) Nažalost, njegovi bicikli nisu zaživjeli. Taj dizajn je 1993. Preuzela Yamaha.
Razvojem tehnologije i rastom cijena goriva, električni bicikli su vrlo brzo stekli popularnost.
Danas se diljem svijeta koristi preko 200.000.000 električnih bicikala, a taj broj brzo raste.
Autor: Martin Matešić