xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Osiguranje električnih bicikala

25. svibnja 2018. 09:07:20 CEST

Europska Komisija je dovela novo pravilo - električni bicikli moraju biti osigurani



Komisija je u Bruxellesu donijela odluku da svi električni bicikli u skladu s zakonom (250W, 25km/h) moraju biti osigurani od odgovornosti prema trećoj strani. U slućaju da korisnik električnog bicikla učini štetu trećoj strani (bilo osobi ili imovini), osiguranje isplaćuje odštetu. Ta odluka još nije stupila na snagu, još mora proći kroz Europski parlament.


Kada bi to pravilo bilo na snazi, svi vozači neosiguranih električnih bicikala bi činili prekršaj. To bi sigurno vrlo jako utjecalo na buduću prodaju i korištenje samih električnih bicikala koji su praktički postali europski trend.



Kriminalizacija vozača električnih bicikala

Udruga Europski Biciklisti izjavljuje:“Prijedlog Komisije EU pojašnjava opseg direktive o tome koja su vozila obvezna nositi osiguranje motornih vozila prema trećoj strani. Ovo pojašnjenje bilo je neophodno kako bi se izbjegla zabuna o tome koja vozila i na kojim zemljopisnim područjima (cesta, privatna zemlja itd.) ispunjavaju uvjete za vozilo koje proizlazi iz ove Direktive. Nažalost, prijedlog EZ-a koji je objavljen danas uključuje i (lagane) bicikle s pomoćnom snagom prema ovoj direktivi. Zapravo, u objašnjenju uvoda prijedloga Europska komisija tvrdi da bicikli s asistencijom motora trebaju već imati osiguranje cjelokupnog osiguranja motornih vozila. Ovim se tekstom Europska komisija nastoji kriminalizirati milijune trenutačnih korisnika električnih bicikala, natjeravši ih da moraju imati osiguranje za motorna vozila .“



Opseg nove direktive:


1. Pod „vozilom“ se smatra bilo koje motorno vozilo namijenjeno za putovanje na kopnu i upgonjeno je mehaničkom snagom


1a. „uporaba“ vozila označava svaku uporabu motornog vozila, koja je u skladu s funkcijom tog vozila bez obzira na karakteristike i teren.



ECF želi osporiti Europski parlament i članice da ponište ovu odluku od strane Komisije kako bi nsatavili kriminalizirati milijune građana jer 20-40% korisnika bicikala u EU koristi električne bicikle.


Autor: Martin Matešić