xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Može li e-bicikl zamijeniti automobil?

9. srpnja 2018. 16:53:54 CEST

U današnjem blogu raspravit ćemo može li električni bicikl zamijeniti automobil i postati primarno prijevozno sredstvo. Popratit ćemo priči jednog Amerikanca koji misli da je moguće, ovisno o prostorima u kojim živite.



Eric je nakon tri godine života u San Franciscu odlučio prodati svoj automobil i umjesto njega kupiti električni bicikl. Zašto se Eric odlučio za tako radikalno rješenje?


1. Skupo je posjedovati automobil u San Franciscu

Rastuće cijene goriva nisu jedini problem. Za mladog vozača, osiguranje je poprilično skupo, dodajmo još na to održavanje i cijenu parkinga... ukupna trošak iznosi oko $5000 godišnje.


2. Vožnja po gradu i traženje parkinga je vrlo frustrirajuće

Postoje dva aspekta vožnje po gradu koja pokazuju da se radi o vrlo stresnom i negativnom iskustvu: prometne gužve (zastoji) i parking. Naravno, Ericov automobil je vrlo brz na autocesti, ali njegove vožnje su uglavnom bile od kuće do posla, trgovine i fitness centra. Put u jednom smjeru nije duži od cca 7 km, a s obzirom da je San Francisco poprilično brdovit, ukljućuje i dosta strme uzbrdice.


E-bicikl?

Prije nego što je Eric prodao svoj automobil, posjetio je trgovinu bicikala i isprobao električni bicikl. Njegova najveća sumnja je bila da je električni bicikl samo težak bicikl nakojem motor od 250 Wata neće činiti nekakvu znatnu razliku.

No, kako je isprobao e-bicikl, promijenio je mišljenje, začudilo ga je kako je lako popeti se uzbrdo i voziti paralelno s atomobilima bez kapi znoja. Nakon probne vožnje, zadivljen iskustvom, otišao je kući i kroz par dana prodao svoj automobil. Misleći da je pogriješio s odlukom, nije bio siguran kako će to funkcionirati. Otišao je u trgovinu i unajmio e-bicikl na jedan dan kako bi ga isprobao. Nakon strmog uspona na 17. Ulici, koji je prošao vrlo glatko, Eric se odlučio za kupnju.



Slijede njegovi dojmovi nakon 2 mjeseca provedena s e-biciklom.


1. Posjedovanje e-bicikla je znatno jeftinije nego s automobilom.

Na kraju, ispada da je e-bicikl 20 puta jeftiniji od automobila.


Godišnji izdatci Automobil e-bicikl

Osiguranje $2600 za mladog vozača $0

Popravci $1000, prosjek $200 max (gume, kočnice, lanac)

Parkiranje $200 $0

Registracija za parking $117 $0

Registracija $150 $0

Gorivo $1200 $60 ($5 mjesečno)

Ukupno $5,200 $260



2. Brža vožja po gradu

Osim što je e-bike znatno lakše za priuštiti nego automobil, vožnja po gradu je neusporedivo brža, ne može se usporediti s drugim oblicima prijevoza. E-bike u vrlo krstkom vremenu ubrza, a što se tiće brzine, ne postoji razlika u usporedbi s automobilom. Na e-biciklu je vrlo lako ubrzati, a održavanje veće brzine je vrlo jednostavno, čak i uzbrdo.

Brže od automobila? Nevjerojatno, ali da! Automobili se generalno kreću brže od e-bicikla 825 km/h), ali postoje drugi faktori koji su ključni za razliku u vremenu putovanja. Kada se automobili poredaju na semaforu, biciklist stane odmah pred semafor, kao da nema prometa. Slijedeća stvar koja oduzima dosta vremena je parkiranje. Bicikl se može praktički bilo gdje parkirati. Koliko je e-bicikl brži? Saznat ćemo pomoću slijedećeg testa. Eric je mjerio trajanje vožnje od 5km po gradu s: biciklom, e-biciklom, automobilom i javnim prijevozom. Idemo vidjeti rezultate.


Vozilo Vrijeme (min)

Automobil 18

Javni prijevoz 48

Bicikl 27

E-bicikl 15


Kao što možemo vidjeti, e-biciklu treba 3 minute manje vremena nego automobilu korz grad.


3. Fizička aktivnost, ali bez znojenja

Svaki biciklist će se žaliti što na svoju destinaciju (posao, sastanak) dolazi znojan. Uz asistenciju se svakao može izbjeći znojenje. No, vožnja nije bez ikakvog naprezanja, to je kao da brzo hodate, a krećete se brzinom sprinta.


Eric je svakako našao svrhu e-bicikla u svom svakodnevnom životu, jedina mana je bila vožnja izvan grada, ali to je riješio pomoći ZipCar-a (nešto kao Uber).


Autor: Martin Matešić