xplorerlife.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranica xplorerlife.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranica xplorerlife.hr kliknite na gumb "Razumijem".
Razumijem

Toliko pišemo o električnim biciklima i njihovom korištenju da smo odlučili zaroniti malo dublje pa proći kroz povijest ovog alternativnog oblika prijevoza.


Prvi električni bicikli počeli su se javljati u 1890-ima među američkim patentima. Krajem 1895. Ogden Bolton Jr. Dobio je patent za bicikl na baterijski pogon s 6-polnim osovinskim (hub) motorom namontiranim na stražnji kotač (zvuči gotovo identično kao današnji e-bicikl). Motor je imao direktan pogon i 10-voltnu bateriju koja je mogla dati do 100 Ampera (1000W za prvi e-bike!).


1897. H. W. Libbey je izumio električni bicikl s pogonom na dva motora smještena kod prednjeg pogonskog zupčanika. Taj dizajn je preuzeo Giant 1990-ih.


1898. i 1899. Izumljeni su i e-bicikli s pogonom putem remenice i s tzv. tarnim pogonom (motor je u direktnom kontaktu s gumom i pokreće kotač pomoću trenja).


Tijekom 90-ih počeli su se proizvoditi senzori i kontroleri snage. Tada su jeftiniji električni bicikli koristili teške olovne baterije, a oni skuplji NiCd (npr. punjive AA baterije). Tek 2001. su se počele koristiti do sada najučinkovitije i najlakše litij-ioske baterije (danas se koriste u više od 95% električnih bicikala).


1990. Michael Kutter je proizveo prve električne bicikle s PAS sustavom (umjesto ručice gasa bicikl pomoću senzora detektira kada vozač pedalira i zatim se koristi asistencija motora) Nažalost, njegovi bicikli nisu zaživjeli. Taj dizajn je 1993. preuzela Yamaha.


Razvojem tehnologije i rastom cijena goriva, električni bicikli su vrlo brzo stekli popularnost. Danas se diljem svijeta koristi preko 200.000.000 električnih bicikala, a taj broj brzo raste.